I commenti degli utenti

  1. Zero Patience
    Deneb

    un film bruttissimo mezzo documentario mezzo musical con canzoncine sceme e balletti di uomini nudi sull’orlo del ridicolo,pessimo!

  2. Camminando sull'acqua
    Deneb

    è un bel film ma assolutamente non da 3 GGG al max 1 basta,dato che c’è solo un personaggio e nessuna storia gay tra i protagonisti e diciamo che questo non è certo l’emento principale del film,ma il nazismo gli ebrei etc etc.

  3. Donne in amore
    Jim Puff

    Sofferto melodramma dove l’impossibilità “dell’amor fou” porta alla morte un uomo tra le candide nevi di Zematt.
    E’ la storia di 2 amici profondamente legati tra loro che sposano 2 sorelle, sullo sfondo di una società che sta industrializzandosi e imborghesendosi, dove non c’è + spazio x gli ideali romantici.
    Superbi i 4 attori: Oliver Reed è una forza della natura, sprizza sesso e godimento vitale da ogni poro.
    La lotta tra Oliver e Alan nudi davanti al fuoco del camino ha eccitato la mente e non solo, di una intera generazione di gay 40/50enni.
    Per molti un capolavoro!

  4. L' Altra faccia dell'amore
    Jim Puff

    E’ la storia di Caikovskij, dei suoi succesi e dei suoi amori: una lunga relazione con un conte e le nozze con Nina (una straordinaria Glenda Jackson) donna dai liberi costumi.
    Sontuoso melodramma che descrive il conflitto tra l’individuo geniale e anarchico e le convenzioni sociali che alla fine stritolano l’uomo!
    E’ l’apoteosi dello stile di Ken Russell: visionario eccentrico; tutto è eccessivo: scene, costumi, personaggi: o siè coinvolti e affascinati o si è profondamente irritati!
    La tremenda scena del girotondo di Nina e degli altri pazzi nel manicomio di una bellezza struggente enuncia la visione cupa e pessimista della vita presente in molti film biografici di Russell.

  5. Borstal Boy
    may

    davvero carino.
    però io non ho visto “le scene erotiche intense”. dite che il mio era tagliato? ;_;

  6. La Mala educación
    La compagnia dei sette

    Il film è un puttanaio ma ci è piaciuto talmente tanto che ora ci chiamiamo con il nome dei protagonisti. Io non l’ho visto e non dico niente. wic

  7. La Bestia nel cuore
    jim Puff

    Bel film, profondo e pesante x gli argomenti trattati.
    Molto bella la storia tra le due donne: davvero brave Angela Finocchiaro e Stefania Rocca.
    Ma la Comencini non è troppo schierata? Con una visione univoca già presente nei suoi precedenti film: gli uomini sono tutti individui negativi; ragionare x generi non ha mai molto senso, ci sono uomini come le donne positivi e negativi.
    Ironica nel finale la battuta dell’infermiera al regista: i bambini possono essere toccati solo dai genitori!!!

  8. Testosterone
    Deneb

    Una commedia al limite del grottesco molto ben fatta e ben recitata
    mai scontata e con un finale “misterioso”se cosi possiamo chiamarlo,purtroppo esiste solo in inglese ma è facilmente scaricabile;)buona visione

  9. L' Altra metà dell'amore
    asile

    Fantastico……piper meravigliosa…..contro tanti commenti negatvi e critici su questo film io ribadisco che è un CAPOLAVORO….emozioni fortissime!

  10. L' Altra metà dell'amore
    Alex

    Stupendo..piangevo..

  11. Aimée & Jaguar
    apo

    Stupendo!!
    Spero di trovare il DVD.

  12. Cruel Intentions
    eMiLyRoSe

    a me è piaciuto 1 botto…l’ ho rivisto da poco con gli amici ed è + bello di quel k mi ricordavo!xò non ho capito la fine con la tipa k se ne va con la jaguar del tipo…

  13. Seres extravagantes
    slant magazine

    Recent films from Latin America
    by Ed Gonzalez
    Slant Magazine

    From Cuba comes the powerful Odd People Out, a searing documentary by Manuel Zayas about Reinaldo Arenas and the oppression of gays during the first two decades of Castro’s revolution. Zayas uses homoerotic imagery of young men and campesinos, clandestinely shot interviews with Arenas’s writer friends and family, and archival footage of a vitriolic Castro enraging the masses to fashion a deeply moving, orgiastic examination of the contours of memory and a country held under the spell of an Orwellian form of mind control. (At one point, Zayas cuts from archival footage of Castro condemning authoritarian abuse to a scene in which police officials cut the director’s interview with one of Arena’s friends short.) Arena’s mother, who uses her trembling hands to cover cavernous wrinkles on her face, never understood her son’s need to record his memories. When the film ends with the revelation that Arenas insisted that his work never be published in Cuba until after Castro’s death, you get a profound sense that he was guarding against those memories being erased during his lifetime.

  14. Seres extravagantes
    Gay City News

    Tropical Maladies

    New and recent films from Latin America screen at Lincoln Center this month

    By IOANNIS MOOKAS

    Of principal interest for queer audiences is the documentary by 30-year-old director Manuel Zayas, “Seres extravagantes” (literally “outrageous beings,” translated awkwardly here as “Odd People Out”). Taking its title from the endlessly quotable Fidel Castro’s derogation for the queens who used to promenade in Havana’s La Rampa district, “Seres extravagantes” (screened September 16 and 19) revisits the life of gay Cuban author Reinaldo Arenas (1943–1990), popularized by the recent screen adaptation of his memoir “Before Night Falls.”

    The writer’s impoverished childhood, youthful revolutionary exuberance, precocious literary renown, censorship by the state, incarceration, flight in the 1980 Mariel exodus, decline from AIDS, and eventual suicide are of course the raw material of legend. But whereas Julian Schnabel’s bloated hagiography amplified the hyperbolic tone of the memoir, “Seres extravagantes” restores Arenas to us in approachably human dimensions. Remarkably, it does so with a mere handful of images of the writer, instead relying on his voiceover narration, smartly edited from archival sources, to span a series of successively more revelatory interviews with his literary peers and family.

    Made underneath official Cuban radar with Spanish financing, the film opens with Arenas’ uncle Carlos in the boondocks of rustic Oriente province, pointing out the verses that little Reinaldo would carve into the trunks of palm trees. Zayas managed to draft the uncle into searching for Arenas’ long-vanished biological father, José Antonio, providing a loose pursuit structure that alternates with copious archival footage and interviews with other gay Cuban authors suppressed to varying degrees by Castro’s regime.

    The courtly, silver-maned dramatist Antón Arrufat makes a study in contrasts with the poet Delfín Prats, once Arenas’ cruising buddy but today a fretful pauper living in a threadbare shanty. More riveting still are the encounters with the writer’s next of kin. Impish and droll, the actress Ingrid González recalls their marriage of convenience; Uncle Carlos actually does track down the biological father, now a diminished vagrant. Reinaldo’s enfeebled mother Oneida drops the biggest emotional bombshell, reminiscing over her “clever” boy but steadfast in her homophobic rejection of the man.

    With masterful restraint, the live-action footage of Arenas is saved for the final minutes, and after hearing his voice throughout the film it comes as a shock to see him in a silent, melancholy reverie. A closing title noting his 1990 suicide serves to remind us of how profoundly the island has changed since that moment, when the ruinous consequences of the Soviet Union’s disintegration were not yet fully apparent. It is across precisely this distance that “Seres extravagantes” responds to “Before Night Falls,” but in fine dialectical fashion it also refers back to “Improper Conduct,” the 1984 documentary by Néstor Almendros and Orlando Jiménez Leal that started the whole bulla, or ruckus.

    Two decades on, it is harder for us to appreciate the firestorm that once raged over “Improper Conduct,” which featured Arenas among several other prominent exiles denouncing Castro’s appalling UMAP camps where homos, with other “antisocial” elements, were imprisoned from 1965 to 1967. Against the commonplace leftist presumption of a calculus in which some individual freedoms would necessarily be subordinated to collective values because of the scope of the revolutionary enterprise, “Improper Conduct” insisted that Castro’s repressive policies were irreconcilable with enlightened ethics.

    Even in 1984, however, “Improper Conduct” had a curiously time-locked quality, fulminating against bygone tragedies. To be sure, Castro’s Cuba has been, and remains, an inhospitable terrain for gay and lesbian Cubans. Yet the enduring fixation on the UMAP infamy obscures the complicated ways that homosexuals’ fortunes have evolved over the revolution’s 46-year history. Through its nuanced portraits of contemporary gay authors and indeed by its very existence, “Seres extravagantes” attests to a more perplexing 21st-century Cuban reality.

    Services
    gaycitynews.com

    ARCHIVES ONLINE
    Email the editor
    About Advertising

    We also publish:

  15. Latter Days
    DJ Gabriele

    Hey! E’ stato il primo film a tematica gay che abbia mai visto! Non poteva capitar di meglio, godibile, bello, bello, bello! Anche se l’inglese non aiuta è comprensibilissimo anche senza sottotitoli, bellissimo, lo ho consigliato a tante altre persone e spero che lo vedano anche se limitati dallo handicap della lingua! Mi ha reso felice in un periodo in cui la mia vita sembrava ai minimi storici!

  16. L' Altra metà dell'amore
    marghe!

    è la mia storia!!
    cmq un film davvero stupendo!!!
    http://spaces.msn.com/marghe85

  17. 8 donne e 1/2
    Matteo

    E’ il più brutto film di Greenaway. Non sembra neanche lui!

  18. Querelle De Brest
    Jim Puff

    Il film postumo di Fassbinder è forse il + bello, dove la violenza è tenera, dove il desiderio di autodistruzione si sfoga nel sesso. Per assaporarlo meglio consiglio di togliere l’audio; i dialoghi sono superflui; davanti agli occhi scorrono immagini e si dipana una storia di pura poesia. Un film catartico!

  19. La Donna perfetta
    Jim Puff

    film banale che ha molto del “dejà vù”.
    La coppia gay (forse è un vizio del regista Frank Oz) è stereotipata: uno dei 2 uomini è tutto mosse e gridolini!
    Le donne sono tutte automi ma alla fine tutto si rimette a posto: a volte si ride ma pervade la fiacchezza.
    Oz ha fatto di meglio (IN & OUT)

  20. L' Altra metà dell'amore
    fra

    cosa dire di questo film?bè complimenti è un film stupendo…la trama, le attrici…tutto fantastico!!!ma il complimento più bello è per piper…è bellissima!ciao a tutte le lsb se volete contattarmi venite su msn [email protected]