Solos

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Solos

Ritratto realistico, ma finemente stilizzato (senza dialoghi), dell’egoismo dell’amore, Solos racconta la fine di una relazione di coppia e l’amore di una madre che teme che il figlio non tornerà più da lei. Boy vive con il suo insegnante da tempo. Con il finire dell’adolescenza inizia ad essere annoiato dalla relazione e cerca nuove avventure sessuali. Man deve affrontare il suo invecchiamento. Ha timore di ritrovarsi solo e cerca senza successo di accettare l’irrequietezza del suo giovane amante. Film ispirato ad una storia vera. Questo film concorre per il premio “Nuovi Sguardi” del Togay 2008 (Togay 2008)

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trailer: Solos

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Varie

“The already daring scenario of a male schoolteacher in love with one of his boy students breaks further conventions with rich formal experimentation in Kan Lume and Loo Zihan’s silent indie film, “Solos.” Yanked from a premiere slot in the Singapore festival when state authorities demanded severe cuts of sexual content, gorgeous pic has gone on to a healthy fest launch at Pusan and AFI, with best long-term niche prospects as a gay/art vid curio.
Kan and Loo are straddling the 19th century of early silent films and the 21st century with its franker screen depictions of gay sexuality. Auds and critics demanding standard dramatics and linear storytelling will consider “Solos” intolerable, while those eager to sniff out trailblazers in world cinema will be thrilled. It’s hard to think of a recent work on the fest scene that so clearly separates detractors from fans.In a series of static shots at medium distance, pic establishes a cool but erotically tense mood between a teacher (Lim Yu-Beng) and his prized pupil (Loo). Their furtive couplings come at the expense of the lad’s mother (Goh Guat Kian), seen fretting over his long absences but unable to force him to stay at home…” (Robert Koehler, Variety)

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