The Last Days of Disco

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The Last Days of Disco

Alice e Charlotte sono appena uscite dall’Hampshire College, hanno un modesto impiego presso una casa editrice e quindi sono costrette a dividere con una terza ragazza, Holly, un piccolo appartamento che si affaccia sulla ferrovia nella zona di Yorkville, a Manhattan. Charlotte consola Alice che non ha mai avuto fidanzati durante il college ed è un vero disastro dal punto di vista sociale. Le cose sembrano mettersi meglio quando una sera, in un locale a Sag Harbor, Alice e Charlotte conoscono due interessanti ragazzi, Jimmy, pubblicitario che porta i clienti proprio in quel club, e Tom, avvocato che punta al livello sociale alto e ai soldi. Jimmy e Tom sono stati compagni di corso del braccio destro del proprietario, Des, un libertino bisessuale che fa entrare gli amici dal retro per evitare il truce buttafuori all’ingresso. Nel gruppo c’è anche Joss, avvocato appena laureato che lavora nell’ufficio del procuratore distrettuale. Charlotte e Alice devono difendersi dall’interesse di Dan, che invece odia la discoteca e critica la vita notturna. Bernie, il proprietario, gestisce il locale in maniera non sempre limpida. La convivenza tra le amiche diventa sempre più difficile. Alice presenta il suo primo libro, e poi lascia la casa. Jimmy perde il lavoro nella pubblicità… Film molto gay friendly (c’è persino chi, quando deve lasciare una donna, adotta la scusa di essere gay) con diverse comparsate gay, compreso un bel coming out.

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trailer: The Last Days of Disco

https://youtube.com/watch?v=LoCyQcUh7Ug

Varie

In the last months of the disco era, a popular dance club becomes the center of nightlife for a group of young people who recently arrived in Manhattan.

ALICE (Chloë Sevigny) and CHARLOTTE (Kate Beckinsale) are recent Hampshire College graduates who, living on meager book publishing pay, are forced to room together with a third roommate (Tara Subkoff as HOLLY) in a cramped railroad
apartment in Manhattan’s Yorkville section.
Charlotte consoles Alice for having been a boyfriendless social failure in college — but things are looking up for her since she met two interesting Harvard guys at a party in Sag Harbor.
The first night, intimidated by the throng outside the club, Alice and Charlotte take a cab around the block to try to improve their chances.
Charlotte: “We look really good tonight. I’m sure we’re going to get in.”
Later, inside, they run into both objects of Alice’s affection: JIMMY STEINWAY (Mackenzie Astin), the “dancing ad man” who’s hanging onto his agency job by getting clients into the club, and TOM (Robert Sean Leonard), a handsome corporate lawyer with an interest in the environment and Scrooge McDuck.
Both were college friends of the club’s underboss, DES (Chris Eigeman), a seemingly bisexual lothario who lets friends in the back way if they have any trouble with the front door-nazi, VAN (Burr Steers). There’s also JOSH (Matt Keeslar), a neophyte prosecutor in the Manhattan D.A.’s office with an inordinate enthusiasm for disco and dance places.
All have been out of college long enough to have gone on to law or graduate school and then come back to get jobs in the city — in fact, they’re at about that point many people lose their first jobs.
It becomes apparent that the club is not being run according to conventionally accepted accounting principles. BERNIE RAFFERTY (David Thornton), the oddball club owner, pockets cash from the till and has an odd vendetta against people who work in advertising: they’re “too nice,” he says — he doesn’t want “that element” in the club.
Meanwhile, at their publishing day jobs Charlotte and Alice study formulas for finding bestsellers while fending off the critical interest of anti-disco DAN (Matt Ross) who then shows up in their night lives, too.

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