Hide and Seek

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Hide and Seek

Un film che parte dallo smarrimento delle nuove generazioni. Forse troppo oppressi da regole e costumi soverchianti e limitanti, quattro giovani, due ragazzi e due ragazze, Charlotte, Leah, Jack e Simon, fuggono da Londra e si ritirano a vivere in un cottage isolato e immerso nella natura del Galles, dove si sentono liberati da qualsiasi convenzione sociale e relazionale, decisi a costruirsi un loro paradiso. Non conosciamo quasi nulla del loro passato, delle loro storie e delle delusioni che probabilmente li hanno portati a questa scelta dirompente. Adesso sono finalmente liberi, in tutti i campi e sensi, ed hanno le idee chiare su quello che vogliono. Trascorrono il loro tempo tra giochi e recite. Ogni notte si alternano in ogni combinazione di coppia nella camera da letto principale, quando non tutti e quattro insieme. Noi possiamo seguire le sottili interazioni tra tutti i personaggi, possiamo notare qualche preferenza o qualche piccola gelosia, (merito di una regia attenta che ci permette di entare nelle differenti psicologie di ognuno) ma complessivamente le cose funzionano e tutti sembrano gioire della reciproca compagnia. Iniziano però ad emergere le differenze significative tra avere un’idea in testa e realizzarla pelle contro pelle. Le cose proseguono comunque nella direzione scelta fino a quando arriva un quinto personaggio, Simon, ex fidanzato di Charlotte, una figura che non riesce ad entrare in sintonia coi ragazzi, che non comprende i loro utopici ideali, che li giudica al pari di una semplice setta… Il film si concentra molto sui corpi, sia maschili che femminili, sui rapporti sessuali, sulle aspettative gender, sul desiderio, ma anche sulla solitudine e sul suo superamento, sulle relazioni e su dove possono portare. Una fotografia accurata crea spesso un’atmosfera poetica, intima, anche edonistica (aiutata da un’abbondanza di sesso) che valorizza ogni parte del corpo. Un film a bassissimo budget che ci regala un ottimo contributo sulle tematiche di sesso e amore, giustamente premiato al Festival di Edimburgo come miglior film. Noi però avremmo voluto qualche approfondimento in più.

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trailer: Hide and Seek

Varie

Winner of the best British film at the Edinburgh Film Festival, Coates’s sensual first feature tracks four young Londoners as they endeavor to reject social conventions and embrace polyamory. Coming together at a remote rural estate, Leah, Max, Jack, and Charlotte embark on their new life together, one that is communally erotic, fully egalitarian, deliberately bereft of technology-beyond a well used record player-and cut off from the outside world. Their days unfold as a series of sun-drenched, idle afternoons, evening parlor games, and ever-shifting couplings in the “marital bed.” In the midst of this, Charlotte’s ex-boyfriend turns up, spoiling their carefully constructed Arcadia. Exhibiting immense respect for the intricacy and intimacy of her subject matter, Coates sketches a remarkable portrait of a generation seeking significance in their lives, crafting a haven of idyll and communion as respite from the isolation of the modern world.

CRITICA:

Beautifully shot if a little vague to begin with, there’s a wonderful indulgence to the simple wholesome lifestyle that is portrayed in Hide and Seek. Days are spent in a playful romp of art, dance, acting and wind ups, as four young people take the decision to set up home together in a lonely cottage in the English countryside. We get the impression that to begin with they are strangers, and are escaping from the sometimes overwhelming stress that comes with just being alive – relationships, family, guilt, work, success. The four develop a polyamorous relationship and from the beginning there is a rota for sharing the one bed. This detail puzzled me as the cottage is the holiday home of Rea Mole’s character – she mentions her parents (plural), so I wonder where she slept as a child.
Whilst the film is fairly slow to get going, with details of the backstory hinted at, just enough information is dripped through the script that it becomes gripping fairly soon. Joanna Coates’ handling of the unusual story keeps the pace compelling; the snippets of information that are revealed are complimented by sensitive subtle acting from the four main characters played by Hannah Arterton, Josh O Connor, Rea Mole and Daniel Metz, who also produced the film.
Visually the film is poetic and honest – there’s a sense of being in a grown up Enid Blyton story, but one that cuts life down to the essentials needed to stay sane and healthy. The unconventional lifestyle depicted would raise eyebrows in the suburbs but actually seems far more nourishing than the ones they’re running away from. The film luxuriates in dappled sunlight, grassy meadows and daydreams – the focus is very much the good things in life. Hide and Seek lives up to its name – it is breezy and playful but whilst enough is revealed to engage us, there is a significant amount left to the imagination. It is a sunny observation about priorities and life choices, and it might leave you reflecting on your own priorities in life. (Fleur Disney, britflicks.com)

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