The Comedian

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The Comedian

Opera prima di un promettente regista, film quasi sperimentale, probabilmente ostico e inconcludente per molti spettatori superficiali, è in realtà un buon tentativo di aggiornare lo stile di Dogma 95: girato senza sceneggiatura, ogni ripresa è sempre stata unica (fatta con due cineprese), la storia è ridotta all’osso, in pratica solo una riflessione amara su come all’alba dei trent’anni, dieci anni dopo il diploma, non si sappia ancora quale strada prendere, sia nel lavoro che nei sentimenti. Tecnicamente assomiglia più ad un reality che ad un film, dove gli attori (che portano il loro proprio nome) esprimono se stessi, incuranti di qualsiasi plot. Ed (Edward Hogg) è un 32enne che di giorno lavora in un call center (vende assicurazioni contro il cancro), un lavoro chiaramente senza prospettive, e di sera cerca di inserirsi, con scarsa genialità, nel circuito degli attori comici. Ha una compagna di appartamento, la spagnola Elisa (Elisa Lasowski), con la quale non sa come comportarsi, fanno sesso ma spesso la invita a frequentare un suo compagno di lavoro. Una notte incontra sull’autobus il 25enne nero Nathan (Nathan Stewart-Jarrett, visto in Misfit). Sente subito un forte interesse per questo ragazzo vitale, fanno sesso gay quasi senza accorgersene. Parlano di omosessualità, in una scena (una delle più belle) si scontrano sull’autobus con un gruppo di ragazze omofobe che li avevano sentiti parlare. La relazione con Nathan sembra promettere molto, forse qualcosa finalmente cambierà, ma ci sono ancora troppe incertezze che lo assillano, troppe domande che non hanno ancora trovato una risposta. Dopo una torrida notte di sesso a tre fatta insieme a Elisa nello squallido appartamento di Nathan, tutto potrebbe tornare come all’inizio…

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trailer: The Comedian

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CRITICA:

By day, Ed (Edward Hogg) works at a call center selling women’s health insurance; by night, he tries his hand on what must surely be the lowest rung of London’s standup comedy circuit. A 32-year-old who has yet to find his place in the world, he shares an east London apartment with Eastern European-accented musician Elisa (Elisa Lasowski). Their relationship is ambiguous, but Ed nevertheless encourages her to pay attention to his puppyish co-worker Steven (Steven Robertson).
Providing the piece with some narrative spine is the dynamic that emerges between artist Nathan (Nathan Stewart-Jarrett, TV’s “Misfits”) and Ed when they meet on a bus after one of Ed’s laugh-challenged comedy perfs. “Who told you that you were funny?” Nathan mischievously inquires before inviting him back to his place. The depiction of these characters — two men, one white and one black, both of whom just happen to be gay, and for whom sexuality is just one component of their identity — is likely to resonate with audiences of all persuasions.
Filmed with mostly available light at real locations according to a strict set of rules devised by purist Shkolnik (only one take of each scene was permitted, for example), “The Comedian” represents a significant achievement by a bare-bones crew, with particular credit due to lenser Benjamin Kracun and sound recordist Howard Peryer. But perhaps the biggest contribution comes courtesy of editor Pierre Haberer, who apparently spent 10 months culling footage from 90 hours of rushes, and finely chiseled his four-hour rough cut into the artfully affecting 80 minutes that finally emerged. He describes it in the press notes as “the first wildlife documentary about human relations.”
One highlight is a conversation about homosexuality that seems to develop organically among Ed, Nathan and fellow bus passengers after the men are overheard discussing their relationship. Another, which closes the film on a poignant note, is between Ed and a London minicab driver.
Hardly the first film to depict the condition of being a decade or so out of college and still flailing for direction in life, “The Comedian” represents the next logical step from the mumblecore films of Andrew Bujalski and friends, eschewing narrative contrivance for a purer depiction of character and event. The resulting, highly specific authenticity marks Shkolnik as a fresh and potent voice, although the remaining challenge for the filmmaker lies in adapting his unique method to create truly satisfying drama.(Charles Gant, Variety)

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