Those People

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Those People

Opera prima, in parte autobiografica (originata da una tesi di laurea), destinata ad un sicuro successo presso gli amanti del cinema a tematica. Soprattutto perchè, a differenza di tanti altri film, non parte e non arriva alle problematiche più abituali del cinema queer adolescenziale, come coming out ed accettazione, ma affronta le tematiche che aspettano ogni ventenne al passaggio verso l’età adulta. In questo caso riferite, quasi per caso, a personaggi gay. Giovani che devono elaborare la propria breve esperienza per acquisire la forza e la lucidità necessarie ad impostare la loro vita futura, come l’amore non corrisposto, sempre doloroso, ma ancora di più quando l’oggetto di tanto amore sembra ritornare sui suoi passi. Charly (Jonathan Gordon) è intimo amico, sin dalle scuole elementari, di Sebastian (Jason Ralph). Hanno diversi interessi in comune e le stesse passioni musicali (Gilbert e Sullivan). Charly è un pittore di ritratti che all’inizio del film sentiamo raccontare ai compagni della scuola artistica la storia della tartaruga amatissima dal suo padrone che per questo la ricopre di così tanti gioielli da farla soccombere per il troppo peso (scopriremo più tardi l’identità della tarturaga). E’ un ragazzo dal cuore d’oro, gay, cronicamente single. Da sempre più o meno segretamente innamorato di Sebastian. Quando li vediamo insieme che ascoltano il giradischi seduti sul pavimento fissandosi platonicamente negli occhi, percepiamo subito che c’è qualcosa di molto forte che li tiene uniti, anche se non fanno sesso, sprigionano sessualità ed attrazione da ogni poro (grazie anche all’ottima chimica tra i due protagonisti). Sebastian è il figlio ed erede di un banchiere corrotto che viene incarcerato, lasciandolo disperato e solo, in balia dei paparazzi. La ricchezza ed il successo erano state la sua stella polare, ed ora che tutto precipita, si sente solo e distrutto, è il momento in cui ha più bisogno di sostegno e vicinanza. Ma questo è anche il momento in cui Charly incontra Tim (Haaz Sleiman), uno straniero, un pianista di concerto affascinante e aggressivo. Al quale si concede lasciando però sempre una gamba fuori dalla porta, quella che aspetta Sebastian… Film delizioso, di un regista promettente che sa unire dramma, riflessione, erotismo e speranza, passaggi obbligati per chi vuole adire all’età adulta. Disponibile su Netflix sottotitolato in italiano.

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12 commenti

  1. Michela, il finale è chiaro, lo dice lo stesso Tim a Charlie: “non era il nostro momento”, e le carezze che si scambiano sanno di addio. Bellissimo film, appena visto.

  2. michela

    Un film veramente stupendo, l’ho appena finito e mi sento come un fazzoletto usato il problema e che non ho capito cosa sceglie di fare charlie con tim e sebastian. Quindi gradirei moltissimo se qualcuno me lo dicesse

  3. solokiefer

    Una storia fuori dai coming out, dalle problematiche dell’essere gay, ma un omosessuale, come chiunque, ha problemi con l’amore, l’amicizia e le scelte. Charlie, aspirante pittore (bravo l’attore), è diviso tra un’amicizia adorante per Sebastian e il pianista Tim. Sebastian sembra uscito da un romanzo del primo Bret Easton Ellis, un autentico stronzo. Un rapporto incancrenito con gli anni e le vicissitudini passate insieme che non si capisce più se sia amicizia, amore o abitudine. Begli esterni, begli attori, ottima fotografia.

  4. Bellissimo film. In particolare, mi piace molto come il regista faccia arrivare allo spettatore tutta la forza, la passione, la sofferenza sia di Charles che di Sebastian. Davvero emozionante. Il messaggio finale, l’ultima frase che Sebastian dice a Charles, tocca il cuore. Eccezionale anche il personaggio di Tim, una carezza all’anima. Bellissimo lavoro.

  5. daniele

    un film pulito, bello, che tocca il cuore, grazie al regista che con semplicità racconta una storia che e specchio di un anima che si trova in molti di noi. grazie

  6. possibile che tutti in italia abbiano visto questo film ma in streaming con audio italiano o sub ita non ce n’è traccia? non riesco a capire… dicono sia presente anche su Netflix Italia… ma chi non lo ha se la prende in saccoccia ;( ma audio ita o sub ita?

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trailer: Those People

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In the wealthy world of Manhattan’s elite, a young painter faces a choice between the long-unrequited love of his past and the possibility for something more with a new man. Charlie and Sebastian have been best friends since childhood, despite Charlie’s not-so-secret obsession with his rich and charismatic pal. Following the arrest of Sebastian’s father on fraud-related charges, Charlie moves in with his friend to serve as support and confidant. At the same time, Charlie meets Tim, a pianist, whose willingness to talk about his feelings is both intriguing and intimidating to the perpetually single Charlie. After a series of escalating events, Charlie finds himself facing a choice between what he has always wanted and what might be, though neither option proves easy. In a post Financial-Crisis New York, Charlie is suddenly surrounded by a crisis of his own. With set decoration as rich as its characters, first time filmmaker Joey Kuhn creates an impressively mature take on young love and what we will do to get it, no matter what the cost

CRITICA:

Unrequited love is always extremely painful. But it’s arguably more so when the object of your affection does love you back. Just not in the way you would like. You hang on to a glimmer of hope, even though it’s entirely possible that they aren’t even capable of giving you the kind of love you need and deserve. In the case of Charlie (Jonathan Gordon) and Sebastian (Jason Ralph), the protagonists of Joey Kuhn’s debut feature, Those People, the situation is even more complicated due to the intensity of their lifelong friendship and the arrival of a new love interest for Charlie at a time in Sebastian’s life when he needs all the love and support he can get.
Kuhn’s story plays out in his hometown of Manhattan’s Upper East Side. The script is semi-autobiographical, but the themes of heartache, desire, and the sobering intrusion of adulthood are universal. Kuhn lays his characters bare, showing them at some of their most intimate and awkward moments. Charlie, a painter of portraits, is a heart-on-his-sleeve kind of guy, which makes some of his decisions extra cringe-worthy. But despite his passion, he doesn’t have things figured out as much as he believes. Sebastian, the son and heir of a corrupt, recently incarcerated investment banker, tries to keep his feelings under wraps. But he has the poker face of a 5-year-old. This prompts Charlie to be at his beck and call during the most trying time of his life thus far. Because of his feelings for Sebastian, Charlie frequently misreads the situation. This proves disastrous when the two make the epically poor decision to become roommates.
Gordon and Ralph give tremendous performances. With a believable rapport and an undeniable chemistry, they even manage to eroticize scenes that are devoid of sex. But when sex is on the table, the results are equal parts tender and hot. Gordon is less convincing in his flirtations with Tim (Haaz Sleiman) but that is perhaps because his character is often going through the motions, always keeping one foot out the door in case Sebastian ever decides to come around. Tim has made his intentions toward Charlie very clear from the beginning. He loves Charlie, but he isn’t going to wait forever for him to sort out his feelings.
Though the characters talk about their emotions frequently, they don’t always seem to have a good grasp on them, which is where Kuhn’s more subtle narrative clues come in handy. The most conspicuous one is Sebastian and Charlie’s shared love for the musicals of Gilbert and Sullivan, particularly The Pirates of Penzance. One of their pastimes is singing along to the wordy and measured song, “I am the Very Model of a Modern Major General.” They sing as though this is something they have done hundreds of times over the course of their fifteen-year friendship. For them, it’s not just a linguistic challenge, but also a way to be platonically intimate, sitting on the floor, gazing into each other’s eyes across a turntable.
The cinematography by Leonardo D’Antoni is breathtaking thanks to his keen eye and vintage lenses from the 1970’s. He achieves a remarkably polished look, which perfectly captures the essence of wealthy Mahattanites who appear put-together but are actually falling apart at the seams.
Those People is also a benchmark of advancement in cinema themes. It’s one of the first times, in my recollection, in which a filmmaker is able to tell a story about gay men wherein the focus isn’t on their sexuality. Obviously, we still have a long way to go as a society. But this truly universal tale of loving assholes, parental disillusionment, and being dragged, kicking and screaming, into adulthood, is a cinematic baby step in the right direction. (Jessica Baxter , hammertonail.com)

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